Pořídili jste si iPhone, ale máte s ním problémy? Nejde vám zapnout a nepomáhá ani restartování zařízení? Nebo je problém v tom, že se zasekává? Nebo se vám rozbil displej telefonu? Ať už je to jak chce, je vhodné donést telefon do autorizovaného servisu. Ten by měl poskytovat záruční i nezáruční servis.

Co udělat předtím, než iPhone dáte opravit

Předtím, než se vydáte do servisu je vhodné zálohovat iOS zařízení a připravit si heslo k Aplle ID. U některých oprav je totiž znalost hesla nutná k vymazání zařízení nebo k vypnutí služby Najít iPhone. Vhodné je mít s sebou také doklad o koupi a veškeré příslušenství, se kterým potřebujete pomoci.

Záruka obchodu, záruka Apple a co kryjí

Záruka na veškeré nové zboží, je v České republice dvouletá. Jiné to může být u použitých a repasovaných telefonů. V každém případě Apple nabízí svou vlastní záruku na iPhony. Od Applu je garantovaný rok, ovšem Apple záruka nabízí více výhod než klasický záruka od prodejce. Roční garantovanou záruku na produkty Apple můžete využít kdekoliv na celém světě a bez nutnosti předložit doklad o koupi. Nicméně společnost Apple může servisní službu omezovat na oblasti, kde autorizovaní prodejci původně produkt prodali. Záruční servis hardwaru nakoupeného v zemích Evropského hospodářského prostoru a ve Švýcarsku tak může Apple omezit právě na EHP a Švýcarsko.  V případě jakékoliv vady materiálu a zpracování můžete nároky u společnosti Apple uplatnit i v případě, že jste produkt koupili od třetí strany.

 

Klasická záruka i záruka od Apple kryje vady, které mohly vzniknout při zpracování produktu. Záručním servisem Apple řeší také nečistoty pod displejem, mrtvé pixely nebo špatně umístěnou FaceTime kameru. Případně také vlásečnicovou prasklinu na rohu obrazovky bez nalezení bodu nárazu a dalších prasklin. Nicméně pokud vám telefon vypadne z ruky a rozbije se displej nebo ho utopíte ve vaně, nebude záruka uznaná. Půjde totiž prokazatelně o mechanické poškození.

 

Reklamace může proběhnout tak, že vám autorizovaný servis telefon opraví, případně vymění za náhradní produkt stejného modelu, případně vám vrátí částku odpovídající kupní ceně produktu výměnou za jeho vrácení. V rámci záruky Apple pak máte na náhradní produkt nebo díl či opravený produkt zbývající záruku na původní produkt nebo devadesátidenní záruční lhůtu ode dne výměny nebo opravy. Rozhodne se vždy podle toho, která z lhůt poskytne delší krytí. 

Co nespadá do záručních podmínek

Již jsme zmínili, že v případě mechanického poškození telefonu nebude záruka uzananá. Rozbitý displej telefonu si tak musíte uhradit sami. Stejně tak je možné nechat si opravit iPhone poškozený vodou, ale na vlastní náklady. Podobné je to s korozí nebo s poškozenou kamerou od kontaktu s laserem. Mimo záruku lze opravit také poškození blesku nebo ohnuté tělo zařízení. A samozřejmě i rozbitý reproduktor nebo mikrofon.

 

Jaké jsou však další poškození nebo vady, které nebývají uznané jako reklamace? Jde například o baterii. Je jasné, že její výdrž může i po necelém roce používání velmi klesnout. Nicméně v tomto případě máte smůlu. Na baterii se záruka nevztahuje. Baterie nespadá do záručních podmínek. Stejně tak nejsou kryté zárukou škody na těle zařízení nebo škrábance, pokud nejsou zřetelné další problémy.

Kdy vám servis může opravu odmítnout

V případě, že bude telefon prokazatelně úmyslně poškozený, bude mít neoriginální baterii nebo jiné díly, pak vám může být odmítnuta také záruka na běžné opravy, které do záruky spadají.